thomasenlara.reismee.nl

Baños

Halloooo iedereen!!!

We zijn er weer met een nieuw verhaal en enkele nieuwe foto's.

De voorbije week hebben we doorgebracht in Baños, een mooi stadje gelegen tussen de bergen en watervallen waar heel veel te doen was! De eerste dag zijn we meteen de warmwater-baden gaan opzoeken, da was echt wel zalig! In de namiddag zijn we mee op tour gegaan naar de vele watervallen in de buurt. We reden dan in zo'n open buske rond, echte toeristen he :). De watervallen en de natuur onderweg waren in één woord gewoon prachtig! Onderweg stopte de bus plots bij een brug: er werd voorgesteld om van de brug te springen (puenting noemt dat. Dit is niet hetzelfde als bungee-jumpen, bij puentingzwier je nietterug naar bovenmaar blijf je beneden nog wat van links naar rechts zwieren. Dit maakt de kick er echter niet minder op!). We hebben het zowaar allebei aangedurft, en ik denk dat als je zaterdag 29 oktober heel stilletjes was in België, Lara´s gil tot daar hoorbaar was! Het gevoel tijdens het vallen is echt onbeschrijfbaar... En we waren echt blij dat we het aangedurft hadden :)

De volgende dag zijn we gaan raften op een geweldige rivier :).De golven overspoelden dikwijls onze hele boot en somswas het echt zo wild dat we al onze krachten moesten gebruiken om niet uit de boot te vallen, maar het was echt ongelofelijk tof, dat willen we zeker nog eens terug doen! Toen we 's avonds terug in de stad kwamen, waren de plaatselijke vrouwtjes overal cuy (cavia) aan het braden, dit was het moment! Meteen een bordje gaan bestellen en bleek dat het best wel goed smaakte, er zat alleen niet erg veel vlees aan de beestjes...

De dag erna besloot Thomas om van een nog hogere brug te gaan springen, maar dit heb ik maar wijs aan me laten voorbij gaan :) Maar volgens hem was het zeker en vast de moeite waard, alleen het moment waarop gesprongen moest worden, was eventjes twijfelachtig :) ...

Omwille van de feestdagen begin november, werd er in Baños elke dag vuurwerk afgeschoten en paradeerde de fanfare van ´s morgens vroeg tot ´s avonds laat door de straten. Op eenavond hoorden we zelfs live-muziek vanop het dakterras van ons hostel (met prachtige uitzichten trouwens). Vol verwachtingen op een mega-cool festival gingen we snel naar het stadsplein: Daar aangekomen werden we al snel teleurgesteld. Het bleek één of andere katholieke bedoening te zijn met allerlei liederen over Jezus en God. Damn, dan maar snel een bar opgezocht ;)

Na het avontuur in Baños zijn we naar Riobamba gereden, van waaruit we de trein naar Alausi hebben genomen. Die trein is niet te vergelijken met onze luxueuze nmbs-toestellen: het was een zeer oud boemeltreintje dat over een zeer oude spoorweg reed. Het ging niet sneller dan 40km per uur, maar we waren zo al hard genoeg dooreen geschud. Soms liep het spoor gewoon op een smal bruggetje over een afgrond, dus het was nog spannend ook! Onderweg waren het weer prachtige uitzichten en we stopten om te ontbijten in een authentiek dorpje.

Vanuit Alausi hebben we de bus verder gepakt naar Cuenca, een hele mooie koloniale stad. En hier zijn we dus vanaf gisteren... Verhalen hierover zullen dus voor de volgende keer zijn :). Nu nog een kleine week in Ecuador en dan op naar Peru!!!

Tot volgende keer en laat nog maar iets van jullie horen want wij zijn ook benieuwd hoe het daar gaat!!!

Lies

Breng zo een touw maar mee en dan kunnen we dat op ne ladies night ook eens proberen!! :p