thomasenlara.reismee.nl

Mindo - Samona lodge

Hier zijn we weer!!!

We zijn ondertussen iets meer dan een week in Ecuador, en we hebben al ongelofelijk veel gezien! We zijn hier echt graag

Wink

Vorige week maandag zijn we begonnen met Quito wat te verkennen. Daarbij kwamen we per toeval voorbij het presidentieel paleis waar de president himself een toespraak stond te geven. Er waren ongelofelijk veel militairen, sluipschutters op de daken, ... Best wel spectaculair om te zien. Die eerste dag hebben we ook al meteen mogen ondervinden hoe straf de zon hier is: hoewel het hier heel de dag tamelijk bewolkt was, was ik (Lara) op het einde van de dag toch goed verbrand... Verder is het verkeer in Quito één grote chaos! Bussen en taxi´s vliegen letterlijk voorbij, en je moet er zelf maar proberen op te springen... Dit zorgt uiteraard voor hilarische (en soms een beetje gevaarlijke) situaties!!

Om deze chaos te ontvluchten, hebben we de volgende morgen de bus gepakt naar Mindo. Dit kleine dorpje, zonder straatnamen, ligt in een groene vallei op zo´n2,5 uur rijdenvan Quito. Toen we daar aankwamen werden we meteen aangesproken door een schattig bompa´ke, die ons naar zijn al even schattig hostalleke leidde. (Bericht aan Jeannot´ke: Ik ben nog niet tegen een paal gelopen. Maar toen ik nog geen 10 min in het hostal was, en moemoe´ke net even bij ons kwam zitten, viel ik pardoes uit de hangmat... dieje val leek trouwes eeuwig te duren

Tongue out
). In Mindo zijn prachtige watervallen, die we dan ook meteen zijn gaan bezoeken. De tocht daarheen was uiterst vermoeiend, maar gelukkig konden we ons daarna verfrissen in de watervallen.

De volgende dag stonden we vroeg op om met een lokale gids te gaan ´bird-watchen´. Dat was zeker de moeite waard want we hebben veel vogels gezien: toekans, papegaaien, condors, ... De rest van de dag hielden we een siësta en leerden we hoe stabiel in een hangmat te blijven liggen

Wink
. dit lukt ondertussen bijzonder goed ...

Donderdagmiddag namen we de bus terug naar Quito om ons voor te bereiden op de 8-uur durendenachtelijke busrit die ons te wachten stond om naar de jungle te gaan. Die busrit was trouwens één grote HEL!!! Heel de tijd zigzag weggetjes, bulten in de baan, super plakkerig heet, ... Geen oog dicht gedaan dus. Maar vrijdag was er geen tijd om te luierikken, want we moesten meteen de kano op voor een 4-uur durende vaart dieper de jungle in. Deze tocht was dan weer wel echt de moeite: onderweg zagen we aapjes, allerlei vogels, schildpadden en prachtige natuur natuurlijk! Aangekomen aan de lodges waren we precies op het aards paradijs, het was er echt prachtig!!! We zaten in de groep met een Hollandse, 3 Duitsers en een Oostenrijker, een tof groepke... Het eten in Samona lodge was super lekker, er was WARM water (dit waren we al niet meer gewoon

Wink
) en de mensen waren superrr vriendelijk!!! Vooral onze uiterst schattige gids Lenny, echt zo ééntje om mee te pakken in uwe rugzak. Jammer genoeg bleken onze rugzakken net iets te klein ... Jaja, we missen hem toch al een beetje
Tongue out
!! De eerste avond deden we een nachtwandeling (omdat 70 % van de dieren nachtdieren zijn) en zagen onderweg allerlei vieze beestjes: spinnen (o.a. tarantula's), mega-grote sprinkhanen en kevers, maar jammer genoeg nog geen slangen. Terug aan onze lodge bleek dat onze kamer boordevol gigantische kakkerlakken zat (baaaaahhhhh), we hadden namelijk sandwiches in de kamer laten liggen: Géén goed plan! Gelukkig hadden we onze muskietennetten al opgehangen en zaten er geen in ons bed.

De volgende dag maakten we ´s ochtends een lange wandeling en zagen we weer allerlei dieren: schattige aapjes, vogels, allerlei insecten, ... In de namiddag gingen we vissen, kei-tof!!! Vooral voor mij dan; ik ving een piranha en een katvis, Thomas ving.... NIKS (hahaha...). Toen de avond begon te vallen gingen we met de kano terug naar de lodges en onderweg zagen we echt verschrikkelijk veel kaaimannen!!! Echt beesten tot 6 meter lang, die twee meter van ons verwijderd waren!!! Meestal zagen we wel enkel de ogen of het hoofd, maarhet was tochbest wel spannend en geweldig om te zien. We zagen ook nog een Boa in de bomen zitten. Bij het avondeten zat er trouwens echt een GIGANTISCHE tarantula boven onze kop, Smakelijk!

De dag erna leerden we tijdens de wandeling over de medische krachten van planten en bomen. We aten takken die onze mond verdoofden (gelukkig meer eventjes) en aten mieren die als limonade smaakten (mmmm...). In de namiddag bezochten we de Tarapuy Siona community die in de jungle wonen. We mochten mee Yuca (maniok)-brood maken en proeven. We mochten ook spelen met hun tam aapje, Nacho, oooohhh zo schattig entof!!! Ik heb trouwens een armbandje gekregen van Thomas gemaakt door de plaatselijke kindjes (Hoe lief

Wink
). ´S avonds gingen we naar de zonsondergang kijken op de Laguna Grande, dobberend op de kano... WAAAUUUWWW, echt één van de mooiste dingen die we ooit gezien hebben, ´t was echt ongelofelijk, precies een postkaartje ofzo
Tongue out
). Het avondeten was een heuse verrassing: Spaghetti!!! Amaaaiii da smaakte, normaal is´t hier ALTIJD rijst, zowel ´s middags al ´s avonds (en soms zelfs ´s morgens!!!).

De volgende dag maakten we ´s morgens nog een wandeling en daarna zat onze tocht in de jungle er jammer genoeg op

Frown
. We namen de kano terug naar de bewoonde wereld en daarna volgde weer een 8-uur durende busrit naar Quito. Onderweg werden we tot 2 maal toe gefouilleerd en gecontroleerd door een bende militairen... pfff, echt ni fijn. Nu zitten we dus terug in Quito plannen te maken voor de volgende dagen. Waarschijnlijk gaan we morgen naar La mitad del Mundo (op de evenaar) waar allerlei experimentjes worden gehouden... maar we zien nog wel, tijd genoeg he
...

Nog goe werken daar allemaal in ons België - landje en tot snel!!

Oh ja, foto´s komen er zo meteen op

Dikke kussen en knuffels

Pour la famille en France/au Portugal: Tout va très bien ici!!! La nature est magnifique, les gens sont trop gentils, il y a plein d'animaux et d'insectes que nous n'avions jamais vu,on mange très bien :) ... La semaine passée nous avons passé 2 jours à Quito. C'est une ville enorme mais très chouette. Là nous avons aussi vu le président :). Après nous avons passé 2 jours a Mindo, un petit village avec beaucoup de cascades et plein d'oiseaux. Les derniers 4 jours nous avons été dans la jungle. Ici nous avons aussi vu plein d'animaux (des singes, des alligators, des araignées géantes, des serpents, ...) et bien sûr la nature était trop belle!!! Vous pouvez voir ça sur les photos :)

Demain nous allons à Otavalo, où il y a plein de petits marchés.

Bon, c'est tout pour maintenant, nous avons déjà passé des heures sur l'internet :)

Gros bisous à tous et à bientôt!!!

Arno

jaloers

Jef

allerlei vieze beestjes, mega-grote sprinkhanen en kevers, gigantische kakkerlakken, verschrikkelijk veel kaaimannen, een Boa in de bomen, (gekopieerd en geplakt uit: hier zijn we weer) dat was precies een spannend uitstapje. Maar 't stafste is dat Lara al vrije val heeft gedaan en ik nog ni (behalve met mijne vélo)

MOEKE

Amaiii dat ziet er goed uit ben zoooooo blij dat we nieuws hebben van jullie mooie fotos ook !!! Blijf voorzichtig hé matekes en geniet van al het moois !
Vele xxx van ons allemaal

mam

Kei mooie foto's, goei toestel zeker?
leuk da jullie dit terplaatsen kunnen zien ,gewoonlijk zijn het beelden da je op National Geographic kunt bewonderen!
Nog veel plezier
kusjes van ons allemaal

Harold

"We zaten in de groep met een Hollandse, 3 Duitsers en een Oostenrijker, een tof groepke... "
Toch weer die Hollanders... LOL
Mooi verhaal....zoveel al meegemaakt in zo'n korte tijd...mooi....en geweldige foto's...

Annick

Jullie doen da goed daar! Veel plezier nog xx

Fonne en Ria

Hebben jullie verhalen al elke keer gelezen en gevolgd en het ziet er heel interessant en mooi uit(maar af en toe ook zeer spannend en vermoeiend)
Amuseer jullie ginds verder en af en toe eens aan de thuishaven denken hè
groetjes

patrick

la mitad del mundo heb daar iets van gezien op tv
lijkt me leuk om daar te vertoeven
tis precies la septieme salou
hoe jullie goed en genieeeeeeeet er maar van
eigenlijk ben ik een beetje jaloers wat een avontuur

dikke kus patrick en moeke is content iets te hebben gehoord van jullie beiden

Jef

Wel erg slim van jullie: eerst de mond verdoven en dan pas mieren eten ! By the way: zijn er daar geen mieren die naar trappist smaken ? (op tijd de pilletjes tegen hoogziekte nemen maar ook ni te veel ineens hé) Wij wachten op nog mooie verhalen over jullie avonturen. Hasta la vista ...

jeannot

ik mis je zo ,elke dag meer en meer.en dat doet een beetje zeer. maar jullie vinen het fijn om ginder ver te zijn. hopelijk gaat de tijd snel en sta je terug aan onze bel.dan vertel je over je verhalen in alle talen.en over jullie avonturen en zotte kuren

.dus tot dan!veel kusjes van mij

jef

jeannot kan rijmen en dichten !

Lara en Thomas

Merci allemaal!!!
Ooooh mijn liefste jeannot'ke da's zooo mooi :) Ik mis u ook m´n poppemie, en zal heel blij zijn als ik je binnen 6 maandjes weer zie :). Maar we zijn nu toch heel blij dat we hier zijn, ook al staat er op mijne voet al een serieuze blein! We gaan het hier nu bij laten, we zullen later nog wel eens goed verder praten.
Papa: het was wel andersom: eerst mieren eten en dan mond verdoven!
Ciaoo allemaal XXX

Lu

Het zijn prachtige foto's die jullie gemaakt hebben . Ik ben er zeker van dat dit de reis van je leven wordt . Iets dat jullie hele leven gaat bij blijven . Hou het vooral voorzichtig en geniet met volle teugen van dit avontuur !!!

moeke

Hoy matekes hier ne lekkere zonnige zondag nu .Ik laat jullie maar weten dat ik zojuist een mailtje heb aangekregen van onze Bram alles heel goed in Nieuw- Zeeland hij ging nu naar het zuiden trekken en ging eerst nog proberen een walvis te vangen Lol!!Grtjes vanuit de Duinen !!

Greet

Eindelijk de weg naar jullie blog gevonden!
Amai, jullie gaan er nog al voor! Kei leuk dat we een beetje kunnen volgen! Ziet er super tof uit, en Thomas, gij past daar toch echt perfect hé :) Precies ne local! Maar da wil niet zeggen dat jullie moeten blijven plakken hé! Komt maar schoon terug na die 6 maanden! xxx
Groetjes Greet en Charel

Lies

Hey maatekes!!

Pfff, als ik zo jullie foto's, moet ik terug denken aan het binnenland van Suriname en wordt ik alleen maar jaloerser!! ;-)
Het ziet er daar echt geweldig uit!! Geniet maar volop verder en gaan voor die goei benen hé!!

Groetjes Lies

En een dikke zoen van Jesse!!

evelien

Wa een leuke verhalen en mooie omgeving, echt geweldige foto's. De kakkerlak is wel vrij goor! Maar u mooie visvangst is wel top, en vooral het feit dat je er zo fier mee op de foto staat :). Doe dat daar nog goe en ik kijk al uit naar de volgende verhalen!
xxx

moeke

Hier frietjes met biefstuk vant weekend mosseltjes nog geen goesting ??? Just nog een mailtje gehad van Bram goe hé !! Kus van de zus en van Tino en ne dikke van mij XXXXXX

bruno

ja wade
der strak het adres van elle ma en collega staf gekregen. en na het bezien van de fotos kan ik elle zegge dat het water al in mijne mond sta !!!
zou zegge geniet er van en ik ga jullie verhalen zeker in oog houden
grts bruno

tante Tania

Amai,nondemiljaardejuu!!!!Wat een verhalen en prachtige foto's!!!Stiekem beleef ik alles mee,op deze manier kan ik de druilige dagen hier in ons klein Belgiëlandje doorkomen. Algoe da we op tijd en stond nog is ene kunnen pakken!!!Salud y a la proxima!!!

Dikke smakkerds XXXXXXXXXXXXXXX